Aanbod Natuur- en Milieueducatie Amstelveen

 

Handleiding

 
 

Algemeen

Jaarlijks kunnen alle scholen in de regio Amstelland-Meerlanden intekenen op het NME-aanbod. De meeste onderdelen kun je zelf inroosteren. Je bepaalt zelf welke datum en tijd je het beste uitkomt en reserveert deze meteen.

Voor de BSO zijn er ook kisten beschikbaar, bij aanbod voor BSO, Dit is een ander aanbod dan het aanbod voor de basisscholen. Deze kisten kunnen besteld worden door een mail te sturen naar nme@amstelveen.nl

Voorwaarden

Door de samenwerking met het NMCX verschillen de voorwaarden voor basisscholen uit de gemeente Haarlemmermeer iets van de voorwaarden voor de overige gemeentes 

Zoeken in het aanbod

Wanneer je het aanbod binnen jouw gemeente opvraagt, zie je alle items in een lijst staan. Door op een item te klikken, krijg je hierover meer informatie te zien. Klik je nog een keer op het item, dan verdwijnt de extra informatie weer. Je kunt zo door het aanbod bladeren. Je kunt ook zoeken op groepsniveau of trefwoord door op ‘zoeken’ te klikken. Deze zoekfunctie voor lesmateriaal werkt alleen als je op de website van nmegids.nl zit ( zie in de balk boven aan je scherm).

Aanmelden

Items kun je online bestellen tijdens de inschrijfperiodes. Je ziet dan achter de titel van het item een (bestel)-knop staan. Als je hierop klikt kom je in het aanmeldscherm. Om een item te kunnen bestellen, moet je je eerst aanmelden. Om aan te kunnen melden, heeft iedere school per brief een gebruikersnaam en een wachtwoord ontvangen.

De eerste keer dat je je aanmeldt, vragen wij je om een aantal gegevens te controleren en aan te vullen. Door deze gegevens in te vullen, kunnen wij jouw bestelling goed verwerken.

Bestellen

Na aanmelding verschilt de manier van bestellen per item. Sommige items, zoals leskisten, worden per periode uitgeleend. Je kan dan vaak kiezen uit een aantal vastgestelde periodes. Dit met de restrictie dat een leskist per school, bij twee of meer groepen, maximaal 6 aaneengesloten weken mag worden geleend.

Scholen kunnen voor lessen meestal een datum en tijd kiezen. Ook hier zie je meteen welke data en tijden al zijn gereserveerd door andere scholen. Om de meeste keus te hebben, raden we je aan om vroeg te bestellen.

Wanneer een door jou gewenste datum en tijd al gereserveerd is, zie je meteen welke andere nog vrij zijn. Is alles volgeboekt? Kijk dan in de laatste week van de periode dat je digitaal kunt intekenen nogmaals of er plaats is. We hebben gemerkt dat sommige scholen hun aanvraag tijdens de intekenperiode wijzigen, waardoor er soms een plek vrij komt.

Voor een klein deel van het aanbod geldt dat je je alleen kunt opgeven voor de activiteit. Later wordt er dan een datum en tijd met je afgesproken.

Reserveringskosten

Als je reserveert, ben je reserveringskosten verschuldigd. Per item staat op de website aangegeven wat deze reserveringskosten zijn. Aan het eind van het schooljaar ontvangt de school een rekening.

Bevestiging

Je krijgt een bevestiging per e-mail. Je moet hiervoor wel je e-mailadres opgeven, het is ook mogelijk om meerdere adressen op te geven.

Let op: de bestellingen blijven onder voorbehoud totdat alle bestellingen zijn verwerkt. Je krijgt vlak na de 2e inschrijfperiode een definitieve bevestiging van al je bestellingen.

Wijzigen/ verwijderen van de bestelling

Je kunt je bestellingen gedurende de 1e inschrijfperiode wijzigen en/of verwijderen. Dit doe je door je bestelhistorie op te vragen via de knop voor scholen ‘Toon bestellingen van de school’ en voor BSO ‘Toon eerdere bestellingen’ in het overzichtsscherm op de website. Je kunt vanuit dit scherm ook de bestelhistorie naar Excel exporteren en afdrukken.

Wanneer je jouw bestelling  de 1e inschrijfperiode annuleert, blijf je de reserveringskosten verschuldigd.

Inhoudelijke ondersteuning

Voor inhoudelijke ondersteuning, zoals vragen over uitleentermijnen en het aanbod, kun je contact opnemen met nme@amstelveen.nl.

Technische ondersteuning

Voor technische ondersteuning over het gebruik van deze website kun je contact opnemen met EDSO Software, helpdesk@edso.nl

 

Voor inhoudelijke ondersteuning, zoals vragen over uitleentermijnen en het aanbod kun je contact opnemen met je eigen nme-centrum. Zie voor telefoonnummers de handleiding elders op deze website. Voor technische ondersteuning over het gebruik van deze website kun je contact opnemen met EDSO Software, helpdesk@edso.nl.