Kinderen maken kennis met de 11-jarige Sarah. Zij schrijft brieven. Via Sarah komen de kinderen met verschillende situaties in aanraking. Hierdoor gaan ze nadenken over hun eigen handelen. Hoe verhoudt zich dat tot de leefomgeving?
De leerlingen leren op een speelse manier de begrippen ‘duurzaamheid’, ‘consumptief gedrag’ en ‘ecologische rugzak’ kennen. Aan het eind van de les weten ze hoe je natuurvriendelijke en duurzame keuzes kunt maken.
Het project is te leen als leskoffer. U zorgt zelf voor de uitvoering in de klas. In de koffer vindt u een docentenhandleiding en alle benodigde materialen voor de lessen in de klas. Uw voorbereidingstijd is ongeveer 1 dagdeel.
- Organisatie
-
Stichting MAK Blokweer
Blokker - Type
- duurzame ontwikkeling
- Voor
- bovenbouw
- Duur
-
1 dagdeel voorbereiding, 3 dagdelen uitvoering verspreid over 2 weken
- Uitvoering door
- de leerkracht
- Periode
- alle seizoenen
- Kosten
- € 32,50
- Ontwikkelingsgebied
- Zorg en Verantwoordelijkheid;Rechtvaardigheid en Keuzevaardigheid;Besef;Waardering;Duurzame Veranderingen;
Kinderen maken kennis met de 11-jarige Sarah. Zij schrijft brieven. Via Sarah komen de kinderen met verschillende situaties in aanraking. Hierdoor gaan ze nadenken over hun eigen handelen. Hoe verhoudt zich dat tot de leefomgeving?
De leerlingen leren op een speelse manier de begrippen ‘duurzaamheid’, ‘consumptief gedrag’ en ‘ecologische rugzak’ kennen. Aan het eind van de les weten ze hoe je natuurvriendelijke en duurzame keuzes kunt maken.
Het project is te leen als leskoffer. U zorgt zelf voor de uitvoering in de klas. In de koffer vindt u een docentenhandleiding en alle benodigde materialen voor de lessen in de klas. Uw voorbereidingstijd is ongeveer 1 dagdeel.